خانه آموزش ها افزایش سرعت ویندوز در کامپیوتر و لپ تاپ

افزایش سرعت ویندوز در کامپیوتر و لپ تاپ

رفع کندی ویندوز 10

توسط admin
154 نمایش ها
افزایش سرعت ویندوز

 

افزایش سرعت ویندوز جزء دغدغه های همه کاربران است. کندی ویندوز 10 یکی از مشکلات اساسی این سیستم عامل هست که البته به توقع ما نسبت به این ویندوز برمی گردد. ویندوز 10 برای نصب بر روی هارد SSD و رم 8 گیگ به بالا طراحی شده ولی ما آن را روی همان سیستم قدیمی که ویندوز 7 روی آن بوده نصب میکنیم و همین باعث کندی شدید این سیستم عامل میشود.

روش های رفع کندی ویندوز 10

برای حل مشکل کندی ویندوز 10 دو نوع کار می توان انجام داد که در ادامه بررسی هر دو راه می پردازیم. پس کمربندها را بسته و سر کیسه را شل کنید.

ارتقا سخت افزاری

در این روش دردناک شاید باید بعضی از قطعات لپ تاپ یا کیس خود را تغییر دهید. موثرترین و ارزانترین گزینه نصب یک هارد SSD بر روی سیستم است. اگر از کیس استفاده میکنید به راحتی یک هارد SSD با ظرفیت حداقل 120 گیگ نصب کنید و ویندوز را بر روی آن قرار دهید (در کنار هارد قبلی).

اگر لپ تاپ دارید می توانید هارد SSD با هارد قبلی جایگزین کنید و با خرید تبدیلی به نام کدی هارد قبلی را به جای دی وی رایتر لپ تاپ بگذارید و استفاده کنید. قطعات دیگری که می توانید ارتقا بدهید شامل رم و پردازنده است که البته در لپ تاپ ها امکان ارتقا پردازنده وجود ندارد.

تغییرات نرم افزاری و بهینه سازی ویندوز

این مورد شامل کنترل دستی سرویس هایی مثل ویندوز آپدیت در ویندوز و جلوگیری از اجرای برنامه های غیر ضروری در زمان بالا آمدن ویندوز می شود. موارد که در ظاهر ساده هستند ولی تاثیر قابل توجهی بر روی سرعت اجرای ویندوز شما دارند. و فضای کمتری از رم سیستم شما اشغال خواهد شد.

جهت مشاهده ویدئو آموزشی افزایش سرعت ویندوز 10 فیلتر شکن خود را روشن کرده و فیلم زیر را مشاهده کنید.

 

gooooo

Related Posts

پیام بگذارید