خانه اخبار هک شدن شماره های 500 میلیون کاربر واتس‌اپ

هک شدن شماره های 500 میلیون کاربر واتس‌اپ

توسط admin
81 نمایش ها
هک شدن واتس‌اپ

هک شدن واتس‌اپ

طبق گزارش وبسایت Cybernews هکرها توانسته اند به شماره دحدود 487 میلیون کاربر واتس‌اپ دسترسی پیدا کنند. این شماره ها از بین 84 کشور جهان است. که 44 میلیون از آن مربوط به کاربران مصری. 32 میلیون شماره مربوط به کاربران آمریکایی، 17 میلیون کاربر عراقی و 300 هزار شماره هم مربوط به ایران است. تا به امروز شرکت متا که مالک پیام رسان واتس‌اپ است هیچ گونه پاسخی درباره این اتفاق نداده و تعداد زیادی از مردم کشورهای مختلف را نگران مشکلات بعدی این اتفاق کرده است.

به احتمال زیاد این هک شدن واتس‌اپ از طریق وب اسکرپینگ انجام شده که یک روش غیر مستقیم می باشد. این شماره ها در یک انجمن مربوط به هکر ها به فروش می رسد و متاسفانه برای فهمیدن اینکه شماره شما هم بین این لیست هست یا نه وجود ندارد.

شاید از خود بپرسید که داشتن شماره شما چه سودی برای خریداران این شماره ها دارد؟ از این پایگاه داده می توان برای ارسال هرزنامه یا همان اسپم به کاربران، عملیات فیشینگ و دزدی از حساب های بانکی، ذخیره عکس پروفایل شما استفاده کرد.

اگر می خواهید عکس و و ضعیت خود را از چشم دیگران و هکرها دور نگه دارید، می توانید با وارد شدن به تنظیمات برنامه، گزینه های مربوط به آخرین حضور و نمایش پروفایل را بر روی گزینه “فقط مخاطبین” قرار دهید تا حریم خصوصی شما بیشتر محافظت شود.

gooooo

Related Posts

پیام بگذارید